Przejdź do treści »

Szukaj produktów

Witamy na oficjalnej stronie POWERbreathe

Rugby

Rugby

POWERbreathe – Lepsze wyniki zawodników rugby

  • Przyśpieszenie regeneracji w trakcie powtarzanych sprintów nawet o 7%
  • Poprawa siły mięśni wdechowych o 31.2%
  • Poprawa wytrzymałości mięśni wdechowych o 27.8%
  • Mniejszy wysiłek całego ciała w trakcie ćwiczeń fizycznych
  • Lepsze wyniki w ciągu 4 tygodni (przy przestrzeganiu wypróbowanego i sprawdzonego reżimu)

Trening mięśni wdechowych POWERbreathe dla zawodników rugby

Wymogi fizyczne w rugby w dużym stopniu zależą od pozycji, na której dany zawodnik gra, jednak wszyscy zawodnicy muszą posiadać wysoką sprawność aerobową, dużą tolerancję mleczanową, wytrzymałość i siłę.

Mimo że większość aktywności w trakcie gry przebiega poniżej pułapu tlenowego, zdarzające się w czasie gry momenty sprintów, szarż, młynów, „mauli”, „raków”, będących jej integralnymi elementami, przewyższają poziom maksymalnego poboru tlenu. Taka struktura wysiłku stwarza ekstremalne wymagania oddechowe, ponieważ czynności te są anaerobowe i powodują wytwarzanie dużych ilości kwasu mlekowego. Kwas mlekowy przyspiesza oddychanie w ramach strategii kompensującej, mającej na celu zapobiec zmęczeniu mięśni. Wyjątkową cechą gry w rugby jest wysokie zaangażowanie górnych partii ciała. Może to stwarzać sprzeczne wymagania wobec mięśni oddechowych, które oprócz udziału w oddychaniu, są istotne dla aktywności górnej części ciała.

„Po intensywnym zrywie, np. w trakcie sprintu, oddychanie osiąga najwyższe wartości, powodując skrajną duszność. Aby gracze mogli wciąż aktywnie i skutecznie uczestniczyć w grze, ich oddech musi szybko powrócić do normy”, wyjaśnia ekspert w dziedzinie nauk sportowych i fizjolog oddechu  dr Alison McConnell.

Mięśnie oddechowe są także istotne dla zatrzymujących, skręcających i zginających ruchów tułowia i biorą udział w jego stabilizowaniu i skręcaniu w trakcie młynów, „raków” i „mauli”, a  także przy wykopach i podaniach. Tak więc zmęczenie mięśni oddechowych może wpływać na więcej elementów niż tylko zdolność do biegu.

Trening IMT można wykorzystywać, aby przyspieszać regenerację i zapobiegać zmęczeniu mięśni oddechowych, ale także w ramach rozgrzewki przed meczem lub zmianą zawodnika.

Rozgrzewając mięśnie oddechowe, możemy uniknąć poczucia cięższego oddechu i duszności występującej w trakcie pierwszych kilku minut fizycznej aktywności.

Trening POWERbreathe koncentruje się specjalnie na mięśniach oddechowych, wzmacniając je o około 30-50%, znacznie poprawiając wyniki i pomagając wyeliminować zmęczenie oddechowe. W przeprowadzonych badaniach stwierdzono, że POWERbreathe umożliwiał graczom szybszą regenerację i szybki powrót do sprintu

Aby mieć lepsze wyniki, trenuj mądrzej, a nie ciężej.

Źródła:

Badania:

Odnośniki do artykułów naukowych publikowanych w renomowanych czasopismach naukowych recenzowanych przez samych naukowców. Oprócz oryginalnych badań, zamieściliśmy także niektóre artykuły poświęcone ćwiczeniu mięśni wdechowych, które zostały napisane przez ekspertów w tej dziedzinie.

Trening mięśni wdechowych

Rozgrzewka i schładzanie (cool-down)

Zmęczenie mięśni wdechowych spowodowane ćwiczeniami

Różne

Artykuły przeglądowe



baner
baner