Przejdź do treści »

Szukaj produktów

Witamy na oficjalnej stronie POWERbreathe

Ergometr wioślarski

Indoor Rowing

POWERbreathe – Lepsze wyniki w wiosłowaniu

  • Lepsze nawet o 2.2% czasy testowe w wiosłowaniu, co jest równoważne ze skróceniem dystansu o 60 m na odcinku 2 km
  • Zwiększenie siły mięśni wdechowych o 30 – 50%
  • Rozgrzewka z POWERbreathe znacznie poprawia wyniki w wiosłowaniu i redukuje duszność u wyczynowych wioślarzy

Sports POWERbreathe Plus Graph

Trening mięśni wdechowych POWERbreathe a ergometr wioślarski

Wiosłowanie ma wysokie wymogi oddechowe, co oznacza, że mięśnie oddechowe szybko się męczą. Większość naukowców sugeruje, że w trakcie wiosłowania wysokie zapotrzebowanie oddechowe „podkrada” krew z nóg, zmniejszając ogólną wydajność (Harms et al. Journal of Applied Physiology, 82). Wzmacniając mięśnie oddechowe redukujemy ich zapotrzebowanie na dopływ krwi, przez co rzut minutowy serca do mięśni nóg wzrasta, przyczyniając się do poprawy osiągów.

Prawdopodobieństwo zmęczenia mięśni wdechowych wzrasta wraz z intensywnością ćwiczenia powyżej 85% maksymalnego pułapu tlenowego (VO2max) (Johnson et al. Journal of Physiology, 460). Jeśli jesteś wyczynowym użytkownikiem ergometru wioślarskiego, to znaczna część twojego treningu odbywać się będzie powyżej tego poziomu, a w trakcie głównej części wyścigu na 2000 metrów lub podczas próby czasowej będziesz pracował powyżej 90% swojego VO2max.

Wiemy, że oddychanie może ograniczać osiągi, jednak ograniczenia te można pokonać, ćwicząc układ oddechowy, a konkretnie mięśnie oddechowe (wdechowe).” Eddie Fletcher MSc. “POWERbreathe Guide for Indoor Rowers.” Concept2 Ltd. 2006

Trening POWERbreathe koncentruje się specjalnie na mięśniach oddechowych, wzmacniając je o około 30-50%, znacznie poprawiając wyniki i pomagając wyeliminować zmęczenie oddechowe.

Aby mieć lepsze wyniki, trenuj mądrzej, a nie ciężej.

Źródła:

Badania:

Odnośniki do artykułów naukowych publikowanych w renomowanych czasopismach naukowych recenzowanych przez samych naukowców. Oprócz oryginalnych badań, zamieściliśmy także niektóre artykuły poświęcone ćwiczeniu mięśni wdechowych, które zostały napisane przez ekspertów w tej dziedzinie.

Trening mięśni wdechowych

Rozgrzewka i schładzanie (cool-down)

Zmęczenie mięśni wdechowych spowodowane ćwiczeniami

Różne

Artykuły przeglądowe



baner
baner