Przejdź do treści »

Szukaj produktów

Witamy na oficjalnej stronie POWERbreathe

Piłka nożna

Football / Soccer

1 produkt(ów)
Widok: Siatka Lista 
1 produkt(ów)
Widok: Siatka Lista 

POWERbreathe – Lepsze wyniki piłkarzy

  • Szybsza regeneracja w trakcie powtarzanych sprintów nawet o 7%
  • Poprawa siły mięśni wdechowych o 31.2%
  • Poprawa wytrzymałości mięśni wdechowych o 27.8%
  • Mniejszy wysiłek całego ciała w trakcie ćwiczeń fizycznych 
  • Lepsze wyniki w ciągu 4 tygodni (przy przestrzeganiu wypróbowanego i sprawdzonego reżimu)

Trening mięśni wdechowych POWERbreathe dla piłkarzy

Piłkarze przebiegają przeciętnie 10-12 kilometrów w czasie meczu przy średniej intensywności wysiłku na poziomie 75-80% swojego pułapu tlenowego (VO2 max.). Biegną sprintem przez 3-5 sekund i biegają ciągłymi 30-90-sekundowymi truchtami w trakcie 90-minutowego meczu.

Mimo że większość aktywności w trakcie gry jest poniżej pułapu tlenowego, zdarzające się w czasie gry momenty sprintu, będące integralnym jej elementem, przewyższają poziom maksymalnego poboru tlenu.  Taka struktura wysiłku stwarza ekstremalne wymagania oddechowe, ponieważ czynności te są anaerobowe i powodują wysoki poziom kwasu mlekowego. Kwas mlekowy przyspiesza oddychanie w ramach strategii kompensującej, mającej na celu zapobiec zmęczeniu mięśni.

„Po sprincie oddech osiąga najwyższe poziomy, powodując ogromną duszność. Aby gracze mogli wciąż aktywnie i skutecznie uczestniczyć w grze, ich oddech musi szybko powrócić do normy”, wyjaśnia ekspert w dziedzinie nauk sportowych i fizjolog oddechu dr Alison McConnell.

Mięśnie oddechowe są także istotne dla skręcających i zginających ruchów tułowia i biorą udział w jego stabilizowaniu w trakcie kopania, a także zginania górnej części ciała w trakcie uderzenia głową. Tak więc zmęczenie mięśni oddechowych może wpływać na więcej elementów niż tylko zdolność do biegu.

Trening IMT można wykorzystywać do  przyspieszania regeneracji i zapobiegania zmęczeniu mięśni oddechowych, ale także w ramach rozgrzewki przed meczem lub zmianą zawodnika. Rozgrzewając mięśnie oddechowe, możemy uniknąć poczucia cięższego oddechu i duszności występującej w trakcie pierwszych kilku minut aktywności fizycznej.

Trening POWERbreathe koncentruje się specjalnie na mięśniach oddechowych, wzmacniając je o około 30-50%, znacznie poprawiając wyniki i pomagając wyeliminować zmęczenie oddechowe. W przeprowadzonych badaniach stwierdzono, że POWERbreathe umożliwiał graczom szybszą regenerację  i szybki powrót do sprintu.

Aby mieć lepsze wyniki, trenuj mądrzej, a nie ciężej.

Źródła:

Badania:

Odnośniki do artykułów naukowych publikowanych w renomowanych czasopismach naukowych recenzowanych przez samych naukowców. Oprócz oryginalnych badań zamieściliśmy także niektóre artykuły poświęcone ćwiczeniu mięśni wdechowych, które zostały napisane przez ekspertów w tej dziedzinie.

Trening mięśni wdechowych

Rozgrzewka i schładzanie (coll-down)

Zmęczenie mięśni wdechowych spowodowane ćwiczeniami

Różne

Artykuły przeglądowe



baner
baner