Przejdź do treści »

Szukaj produktów

Witamy na oficjalnej stronie POWERbreathe

Fitness

Fitness

POWERbreathe – Lepsze wyniki ćwiczeń

  • Poprawa siły mięśni wdechowych o 31,2%
  • Poprawa wytrzymałosci mięśni wdechowych o 27,8%
  • Mniejszy wysiłek całego ciała w trakcie ćwiczeń fizycznych
  • Szybsza regeneracja w trakcie powtarzanych sprintów nawet o 7%
  • Lepsze wyniki w ciągu 4 tygodni (przy przestrzeganiu wypróbowanego i sparwdzonego reżimu)

Trening mięśni wdechowych POWERbreathe a sprawność

Wchodząc pod górę lub po schodach, nagle jesteśmy narażeni na ćwiczenie o wysokiej intensywności, które dla większości z nas jest powyżej naszego progu mleczanowego. Przy dużej intensywności ćwiczenia nasz oddech wykracza poza „strefę komfortu” i gwałtownie przyspiesza. Taki nagły wzrost pracy mięśni wdechowych odczuwany jest jako duszność.

Duszność jest częstym elementem normalnych ćwiczeń i mimo że ćwiczenia aerobowe działają korzystnie na mięśnie wdechowe (mięśnie, które wykorzystujemy, gdy wdychamy powietrze), nie wystarczają one, by wyzwolić ich pełen potencjał.  W normalnych warunkach mięśnie oddechowe nigdy naprawdę nie są ćwiczone tak, aby mogły radzić sobie z dużym obciążeniem oddechowym, które zawsze stanowi dla nich wyzwanie wykraczające poza strefę komfortu.

W przypadku gdy mięśnie wdechowe są osłabione lub zmęczone, oddychanie wydaje się cięższe. Analogicznie odczuwamy różnicę w wadze sztangi, kiedy ćwicząc, podnosimy ją po raz pierwszy, a potem po raz 12.

Badania dowodzą także, że w trakcie intensywnych ćwiczeń dopływ krwi (i związane z nim zaopatrzenie w tlen) do ćwiczących mięśni jest odwrotnie proporcjonalny do pracy oddechowej. Wynika z tego, że mięśnie wdechowe są w stanie „podkradać” krew innym mięśniom, a przez to upośledzać ich działanie.

Dobrą wiadomością jest to, że poddając mięśnie wdechowe odpowiedniej stymulacji, np. za pomocą POWERbreathe, powodujemy ich adaptację i zwiększenie ich siły oraz wytrzymałości.

Najbardziej zauważalnym rezultatem badań dotyczących efektów ćwiczeń fizycznych jest powszechne poczucie redukcji wysiłku całego ciała, które wywołane jest zaledwie  4-tygodniowym treningiem POWERbreathe. Ludzie po prostu nie czują, że ćwiczą tak mocno, więc mają potencjał, by wycisnąć z siebie jeszcze więcej, zwiększając intensywność treningu i przez to poprawiając wyniki.

Aby mieć lepsze wyniki, trenuj mądrzej, a nie ciężej.

Źródła:

Badania:

Odnośniki do artykułów naukowych publikowanych w renomowanych czasopismach naukowych recenzowanych przez samych naukowców. Oprócz oryginalnych badań zamieściliśmy także niektóre artykuły poświęcone ćwiczeniu mięśni wdechowych, które zostały napisane przez ekspertów w tej dziedzinie.

Zmęczenie mięśni wdechowych spowodowane ćwiczeniami

Różne

Po treningu

Artykuły przeglądowe

Podstawy fizjologii IMT i rozgrzewka oddechowa



baner
baner